مامان آینده

مامان آینده

خاطرات من
مامان آینده

مامان آینده

خاطرات من

سلام

سلام....

تو این دنیای بزرگ دنیای مجازیمون کمپین های مختلفی راه افتاده که اکثرا خوب عمل کرده....مدتیه که این پیام داره دست به دست میگرده....به جای سبزه نهال بکاریم!!

به نظرم نبایست این پیام رو نشر داد....الان میگم چرا!

دو سه سال پیش بود که گفتیم ماهی قرمز نه ولی ماهی قرمز نماد زندگی است و با الهه اب پیوند دارد. بعدش گفتیم چرا باید شب سال نو سبزی پلو ماهی خورده بشه....مگه ماهی موجود زنده نیست! بزاریمش کنار!!بعد رفتیم سراغ حاجی فیروز و مقایسه اش کردیم با بابا نوئل...

امسال هم اینکه سبزه رو بزاریم کنار بجاش نهال بکاریم!

هیچ کس با نهال کاری مخالف نیست!

اما با از بین بردن فرهنگ چندین هزار ساله ی سبز کردن دانه که نماد رویش و نماد روزیه چرا!!

گندم عید....یکی از قدیمی ترین رسمهای ماست ! امسال سبزه سبز کردنه....سال بعد میشه سنجد 

سال بعد سیر و ....سیزده به در نریم میرن چمن و فضای سبز رو خراب میکنن سیزده به در و حذف کنیم!!! یا سال بعدترش میگیم تو چهارشنبه سوری آتیش زدن کار خوبی نیست براش کمپین راه بندازیم! ....

کلی رسم وآیین زیبا داشتیم که همش رفت! فقط چند تایی مونده!

با همه ی احترامی که برای کمپین حامیان طبیعت دارم میگم نه !

من سبزه میکارم ....که سبزه کاشتن یعنی ریشه زدن عمیق یک فرهنگ برای نسل آینده

که سبزه یعنی زنده نگه داشتن یک رسم کهن

که سبزه، کاشتن یک باورِ که رویش همیشگیه حتی تو سردترین زمستونا...که سبزه سبز کردن امیدِ....

برای صرفه جویی در گندم نیازی نیست سبزه ی هفت سینم رو تبدیل کنم به نهال ...میشه تو مصرف نون مصرف بهینه نداشت!

آب رو کمتر باز شده رها کنیم....که برای محصولات کشاورزی معمولا اب غیر شرب استفاده میشه... 

برای تولید هوای پاک فرهنگ استفاده نکردن از خودرو شخصی رو جا بندازیم! فرهنگ دوچرخه سواری....برای اینا کمپین بسازیم!

نگیم سبزه نکاریم!

بگیم در کنار سبزه نهال هم بکاریم !

همه ی ملتها برای خودشون رسم و آیین کهن دارن که اونا رو تو جهان برجسته میکنه وبرای ما، هفت سین ِ.

خرابش نکنیم! 

قطعا کشورهای توسعه یافته تو مصرف درست حرف اول رو میزنن...اونا هم سالانه کلی کدو برای هالوین استفاده میکنن یا جشن گوجه فرنگی اسپانیا....

میدونید خیلی چیزها هست که میشه براش کمپین درست کرد ...میشه درباره اش فرهنگ سازی کرد....

اما هفت سین خودش یک فرهنگ عظیم و ایرانیه....

برای خراب کردنش کمپین نسازیم....سنتهای قشنگمون رو خراب نکنیم...به زنده موندنش کمک کنیم

یه هفت سین بزرگ تو شهرمون بندازیم....

جوابم یه نه بزرگ به این شعارِ....

نه من حتما حتما سبزه ی عید میکارم! در کنارش یه نهال هم میکارم!

نظرات 6 + ارسال نظر
marzi شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 08:27 http://rozegaremarzi.blogsky.com

منم باهات موافقم آزاده جون. روز 15 اسفند نهال می کاریم و برای عید سبزه سبز میکنیم.
من عااااشق یلدا و نوروز و سنتهای قشنگمون هستم. نباید بذاریم از دست برن.

من تا حالا سبزه نکاشتم ولی خیلی دوست دارم

نسیم (قاصدک) چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 16:41

من هم عاشق این سنت هام و با تموم وجودم حفظشون میکنم

منم خیلی دوستشون دارم

پریسا سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 14:04 http://Pari-v-zendegi.blogsky.com

واقعا باید این سنت ها حفظ بشه
من امروز یه نهار کاشتم

من سنتهای اینجوری رو دوست دارم. به به چه کار خوبی نهال کاشتی افرییییین

مریم سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 10:58

سلام آزاده جون حرف هات درسته ما نباید اجازه بدیم فرهنگ و سنن قدیمی مون از یاد ها و خاطره ها بره ولی باید درست مصرف کردن رو یاد بگیریم .

سلام عزیزم مهم همون درست مصرف کردنه

الهه سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 10:41

اجی چیزی واسه گفتن ندارم فقط اینکه کاش چهارشنبه سوری وجود نداشت کاش بعضیا باعث خراب کردن زندگی مردم تو چهارشنبه سوری نمیشدن کاش نارنجک نبود و دستای بعضیا زخمی نمیشد امیدوارم ناراحت نشی از نظرم اجی خودم چهارشنبه سوری میشینم خونه خیلی ازش میترسم
تو هم نریا اجی به خصوص اینکه حامله هم هستی

چهارشنبه سوری هم یک رسم اما الان توش افراط شدیدی هست وگرنه قدیم که اینطوری نبوده
من خودم عاشق ۴ شنبه سوریم

حوا سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 10:37 http://arameshejaanam.blogsky.com/

موافقم
تمام شیرینی عید به همین سبزه سبز کردن و سفره انداختنه

وای سفره انداختن برای عید خیلی خوبه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.