مامان آینده

مامان آینده

خاطرات من
مامان آینده

مامان آینده

خاطرات من

خوشبختی

"متنی که برنده ی جایزه ی بهترین متن سال شد"

آنها که موهای صاف دارند

فر می‌زنند

و آنها که موی فر دارند 

موی‌شان را صاف می‌کنند

عده‌ای آرزو دارند خارج بروند

و آنها که خارج هستند برای وطن دلشان لک زده و ترانه‌ها می‌سُرایند

مجردها می‌خواهند ازدواج کنند

متأهل‌ها می‌خواهند مجرد باشند...

عده‌ای با قرص و دارو از بارداری جلوگیری می‌کنند

و عده‌ای دیگر با قرص و دارو میخواهند باردار شوند...

لاغرها آرزو ﺩﺍﺭﻧﺪ چاق بشوند

و چاق‌ها همواره حسرت لاغری را می‌کشند

شاغلان از شغلشان می‌نالند

بیکارها دنبال همان شغلند

فقرا حسرت ثروتمندان را می‌خورند

ثروتمندان دغدغه‌ی نداشتن صفا و خون‌گرمیِ فقرا را دارند...

افراد مشهور از چشم مردم قایم می‌شوند مردم عادی می‌خواهند مشهور شده و دیده شوند

سیاه‌پوستان دوست دارند سفیدپوست شوند و سفیدپوستان خود را برنزه می‌کنند...

و هیچ‌کس نمی‌داند تنها فرمول خوشحالی این است:

"قدر داشته‌هایت را بدان 

و از آنها لذت ببر"

قانونهای ذهنی می‌گویند خوشبختی یعنی "رضایت"

مهم نیست چه داشته باشی یا چقدر،

مهم این است که از همانی که داری راضی باشى 

چارلی چاپلین:

با پدرم رفتم سیرک، توی صف خرید بلیط 

یه زن و شوهر با ٤ تا بچه شون جلوی ما بودند.

وقتی به باجه رسیدند و متصدی باجه،قیمت بلیط هارو بهشون گفت، ناگهان رنگ صورت مرد تغییر کرد و نگاهی به همسرش انداخت، معلوم بود که پول کافی ندارد و نمیدانست چه بکند.

ناگهان پدرم دست در جیبش کرد و یک اسکناس ١٠ دلاری بیرون آورد و روی زمین انداخت،سپس خم شد و پول را از زمین برداشت و به شانه مرد زد و گفت: ببخشید آقا،این پول از جیب شما افتاد.مرد که متوجه موضوع شده بود،بهت زده به پدرم نگاه کرد و گفت: متشکرم آقا.

مرد شریفی بود ولی برای اینکه پیش بچه هایش شرمنده نشود، کمک پدرم را پذیرفت؛

بعد از اینکه بچه ها همراه پدر و مادرشان داخل سیرک شدند، 

ما آهسته از صف خارج شدیم و به طرف خانه برگشتیم و من در دلم به داشتن چنین پدری افتخار کردم...

"آن زیباترین سیرکی بود که به عمرم نرفته بودم

ثروتمند زندگی کنیم،

بجاى آنکه

ثروتمند بمیریم.

آن‌وقت ”خوشبختی”...

نظرات 6 + ارسال نظر
marzi یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 08:52 http://rozegaremarzi.blogsky.com

سلام آزاده جون. خوبی؟ نی نی خوبه؟
من کوشان رو ندیدم. رمز بهم میدی؟

سلام عزیزم. ممنونم . بله که رمز رو میدم

نل شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 12:44

ازااادهههههههههههه بدووووووو رمز عکس کوشانو بده.بدووووووووووووووووووووووووووووووو

ااااااااا مگه بهت ندادم. یادم رفته پس

نسیم شنبه 27 شهریور 1395 ساعت 11:35 http://www.ghasedakemehr.blogsky.com/

واقعا عالی بود

الهه چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 14:22 http://elahesong.blogsky.com

اجی میدونی من کلا مجرد بودنو دوست دارم ازدواج نمیکنم اجی ادم وقتی ازدواج کنه از خودش در میاد منم که همیشه ساده بودم و هستم به خاطر دلایلی که دارم ازدواج نمیکنم اکثرا هم ازدواج نمیکنن اجی منم مثل اونا

ایشالله به هر ارزویی داری برسی و بهترین راه رو طی کنی

فافا چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 12:02

چقدر قشنگ ...
واقعا عالی گفتی
چقدر همیشه در حسرت چیزهایی هستیم و فراموش کردیم چه چیزهایی داریم که دیگران آرزوش رو دارن

همیشه میگن مرغ همسایه غازه

الهه چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 10:14 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی این پستت خیلی قشنگه اجی منم همیشه مجرد میمونم ان شاءالله

سلام عزیزم. انشالله هر چی خیره برات پیش بیاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.